Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013

Ο ΟΑΣΘ για άλλη μια φορά βάζει τα γυαλιά στον ΟΑΣΑ!

          Πριν αρκετό καιρό είχαμε δημοσιεύσει αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Χρήστου Διάφα με τίτλο "ΟΑΣΘ - ΟΑΣΑ" 10-0, το οποίο περιέγραφε παραστατικά γιατί ο ΟΑΣΘ είναι πολλά επίπεδα πιο πάνω από τον ΟΑΣΑ. Αμέσως, διαφώνησαν αρκετοί, προβάλλοντας κάποια επιχειρήματα όπως:

1.Οταν το 1993-94 ο ΟΑΣΑ εφερε 700 χαμηλοδαπεδα αντιρρυπαντικα λεωφορεια,στην Θεσσαλονικη κανανε τις τσιτες στα F580....
2.Oταν εδω ειχαν ερθει τα διαστημοπλοια της εποχης..ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Ο405Ν στην Θεσσαλονικη την βγαζαν με τις μουφες του Σφακιανακη
 3.Οταν τα αστικα της Αθηνας ειχαν ενιαιο εισητηριο και ο κοσμος εκανε δουλεια του,στην Θεσσαλονικη πλακωνοταν ο ελεγκτης με τον κοσμο,για το αν το χρωμα του εισητηριου ισχυε για την επομενη σταση
4.Οι επιδοτησεις που εχει τραβηξει ο ΟΑΣΘ για εξυπνες στασεις κλπ ειναι ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ευρω...
5.Ο ΟΑΣΘ παιρνει καθε χρονο 60 εκ.Ευρω ως επιδοτηση οταν ο ΟΑΣΑ παιρνει τα τρια του Καραμπελα
6.Λεωφορειο φυσικου αεριου στην Θεσσαλονικη?????Στην Αθηνα δουλευουν 620
7.Οταν το 2000 ξεκινησαν να βαζουν τηλεματικη στα 5000αρα τρολλευ,εκει ακομα ..ετριβαν
8.Νυκτερινα δρομολογια μετα τις ...22.00 αυτο μονο η Θεσσαλονικη το εχει
9.Μονο ο ΟΑΣΘ εχει αγορασει νταλικες με ΣΚΑΛΙ στην μεση του αμαξιου,που εχει στραφιασει κοσμο και κοσμακη
10.Ο ΟΑΣΘ εχει να διαχειριστει 1.000.000 κατοικους και ο ΟΑΣΑ 4.500.000...
11.Απαγορευεται να μιλανε στο κινητο???ΑΛΛΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ με τον Τοτο ξερετε?
12.Στην Αθηνα ΟΛΑ ανεξαιρετως τα οχηματα απο το 2005 και μετα ειναι κλιματιζομενα...
13.Διωξτε τις κινητες πηγες μολυνσης[σαπακονταλικες]
14. Α...Επιπλεον εμεις δεν βαζουμε τα ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ως νυκτερινα δρομολογια για να γελαει ο κοσμος...Εχουμε 040,Χ14,500,790,11
15.  Και τελος δεν παραπληροφορουμε ουτε μπερδευουμε τον κοσμο με 89Α,89Β,89,Γ,89Ε,89Χ,89Ν κλπ κλπ και το λουρι της μανας...Οταν υπαρχει καποια τροποποιηση επι του βασικου δρομολογιου,το γραφουμε με εντονη γραφη στον πινακα και βαζουμε υποσημειωση[πχ ΣΧΟΛΙΚΟ ή μεσω ταδε γειτονιας]...
16.   Για τις 'καμινάδες' των παλιών λεοφωρείων που μολύνουν την ατμόσφαιρα κι αν τύχει και είσαι με μηχανάκι και εγκλωβιστείς δίπλα του, τι θα πούμε?

Όμως  ο ΟΑΣΘ για άλλη μια φορά δείχνει την ανωτερότητά του και τους βάζει τα γυαλιά!

 Ζημιές στον ΟΑΣΑ, κέρδη διανέμει ο ΟΑΣΘ το 2012 σε μια επίδειξη ισχύος

    Στην Αθήνα μετρούν ζημιές, στη Θεσσαλονίκη μοιράζουν κέρδη. Βίους αντίθετους διάγουν τα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας, με τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης.
      Στην Αθήνα, η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες» (θυγατρική του ΟΑΣΑ) παρουσίασε, το 2012, ζημιές 52 εκατ. ευρώ, με έσοδα 124,5 εκατ. Στον αντίποδα, ο ΟΑΣΘ με έσοδα 62 εκατ. ευρώ διένειμε στους μετόχους του μέρισμα 16 εκατ.
     Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης λειτουργούν κάτω από διαφορετικό μοντέλο: ο ΟΑΣΑ είναι 100% κρατικός, αντίθετα με τον ΟΑΣΘ, ο οποίος ανήκει σε 4.000 μετόχους. Κοινό σημείο η κρατική επιδότηση, ώστε τα εισιτήρια να παραμένουν σε χαμηλή τιμή.

      Στην Αθήνα το εισιτήριο ανέρχεται στα 1,2 ευρώ για λεωφορεία - τρόλεϊ και 1,4 ευρώ το ενιαίο, ενώ στη Θεσσαλονίκη το «απλό» 0,8 ευρώ και για διαδρομές 1,5 ώρας 0,9 ευρώ.
     Με τις ανωτέρω τιμές, τόσο οι Οδικές Συγκοινωνίες όσο και ο ΟΑΣΘ «μπαίνουν μέσα», οπότε το ελληνικό Δημόσιο τους επιδοτεί. Το 2012, οι Οδικές Συγκοινωνίες έλαβαν επιχορήγηση 156 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΘ 96 εκατ.



      Ωστόσο, μετά την έλευση της τρόικας, τόσο οι επιδοτήσεις του ΟΑΣΑ όσο και του ΟΑΣΘ μπήκαν στο μικροσκόπιο των δανειστών. Μάλιστα, στον ΟΑΣΘ η κρατική επιδότηση θα είναι σημαντικά «κουρεμένη», το 2013, κατά 17%, ήτοι στα 79,5 εκατ. 


  Παρ'ολα αυτά ο ΟΑΣΘ αντιστέκεται και παραμένει ηγέτιδα δύναμη στις αστικές συγκοινωνίες στην Ελλάδα και ένα παράδειγμα προς μίμηση για όλους!!! Σας ευχαριστούμε όλους εσάς που μας αναδείξατε και εμείς θα συνεχίσουμε να σας υπηρετούμε όπως σας αρμόζει! Όλοι μαζί πάμε μπροστά!

Υ.Γ. Πρόκειται για την προσωπική γνώμη του συγγραφέα.

3 σχόλια :

  1. Τόσο καιρό Αθήνα Θεσσαλονίκη Πάτρα.
    Έχω να πω οτι η εμπειρία μου μετά απο τόσα χρόνια σε όλες αυτές τις πόλεις η καθεμία έχει τα καλά της.
    Η Αθήνα αδερφέ μπερδεύεσαι. Έχει ζημίες γιατί δν έχει σωστούς ελεγκτές. Και είμαι κάθετος σε αυτό.
    Και επίσης η κάρτα με τα 20 ευρώ για απεριόριστες διαδρομές που δεν είναι μόνο για ΛΕΩΦΟΡΙΑ (τράμ τρόλει) δεν την έχει η Θεσσαλονίκη. Είπες κάτι για οικονομία; H θέλεις να σου θυμίσω τα 30 ευρώ του ΟΑΣΘ. Άσε που το νταϊλίκι των οδηγών σας είναι πάνω από το μπόι τους 10 μέτρα πρέπει εκεί στον ΟΑΣΘ να τους μαθαίνουν διαχείρηση θυμού πολύ καλά..
    Ααααα.... ναι σωστά. Ποιότητα υπηρεσίας... Εκεί άστο γάμησε το καλύτερα... Δεν σε παίρνει. Σε κάθε απεργία μπροστά είστε. έτσι γιατί κρεμώμαστε απο μερικών τα @@ρια. Έτσι είναι φιλαράκι.
    Άρα με λίγα λόγια αν ο ΟΑΣΑ είχε ελεγκτές σωστούς τώρα δεν θα υπήρχε το άρθρο.
    Και επίσης είμαι Σαλονικιός αλλά ντρέπομαι για αυτό το χάλι και ειδικά του 57...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστούμε πολύ για τα σχόλιά σου και θα τα λάβουμε σοβαρά υπόψιν για την περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών μας. εγώ προσπαθώ να μην έχω πολύ νταιλίκι, αλλά έτσι έχουμε μάθει μέχρι τώρα. στο 57 τι σου συνέβη και δεν το θες καθόλου;

      Διαγραφή
    2. βρε πως τα λεει η Πηνελοπη, της γραμμης 31!!!!! Αληθεια βρε Πηνελοπη, πες μου κατι... εισαι πρωινη η απογευματινη αυτην την εβδομαδα;;;;; γιατι εγω, που ειμαι στη γραμμη 31, δεν σε ξερω καθολου... αμφιβαλω κι ολας αν εχεις και διπλωμα για παπακι!!!! ελα τη Δευτερα να μας συστηθεις.... να δουμε και εμεις βρε παιδι μου ποια εισαι!!!!! (ΤΩΡΑ ΞΕΡΕΙΣ Ε;.... ΣΒΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ)

      Διαγραφή