Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Μάχες σώμα με σώμα δίνουν οι ελεγκτές μας (Μέρος 2ο)

Το προφίλ των λαθρεπιβατών

    Το προφίλ των λαθρεπιβατών έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Παλαιότερα συνήθως δε χτυπούσαν εισιτήριο οι μετανάστες, ενώ σήμερα οι συνήθεις περιπτώσεις αφορούν φοιτητές, μαθητές και ανέργους.
     Τα περιστατικά διενέξεων κι επιθέσεων είναι συχνά και έχουν πολλαπλασιαστεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, λέει στον «ΑτΚ» ο ελεγκτής του ΟΑΣΘ Βαγγέλης Πλαστήρας. Ακόμη και απέναντι σε γυναίκες ελεγκτές έχουν σημειωθεί επιθέσεις, (με αποτέλεσμα τον πλήρη εξοργισμό της Πηνελόπης αλλά αυτό την οδήγησε και στο να πεισμώσει ακόμη περισσότερο στον αγώνα που κάνει) όπως τονίζει, αναφέροντας περιστατικό μίας συναδέλφου του που χτυπήθηκε στο πρόσωπο, επειδή απλώς έκανε τη δουλειά της.

   «Κάποιοι επιβάτες, ευτυχώς όχι η πλειοψηφία, δε μας υπολογίζουν ως συνανθρώπους τους. Στο πρόσωπό μας βλέπουν τον... έλεγχο, ξεσπούν πάνω μας ως αντίδραση προς το κράτος. Εμείς δεν εκπροσωπούμε το κράτος. Δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι, είμαστε ιδιωτικοί υπάλληλοι και λογοδοτούμε στην υπηρεσία μας, αν ασκήσουμε πλημμελώς τα καθήκοντά μας», αναφέρει ο κ. Πλαστήρας.

   Η οικονομική κρίση σαν «λερναία ύδρα», αλλά και η κρίση αξιών, όπως λέει στον «ΑτΚ», φέρνουν «την κοινωνία απέναντι στην κοινωνία». «Είμαστε κι εμείς κομμάτι της κοινωνίας, εργαζόμενοι με αμοιβές ενός ιδιωτικού υπαλλήλου. Αντιλαμβανόμαστε την αδυναμία συνανθρώπων μας να πληρώσουν έστω και 80 λεπτά, συμπονούμε τον άνεργο ή το μαθητή που οι γονείς του δεν μπορούν να του δώσουν χαρτζιλίκι, αλλά η θέση μας μας επιβάλλει να βεβαιώσουμε πρόστιμο», προσθέτει.

   Όλοι οι ελεγκτές παρακολουθούν σχεδόν κάθε χρόνο επιμορφωτικά σεμινάρια από ειδικούς επιστήμονες για αποτελεσματικότερη επικοινωνία, ευγενική συμπεριφορά απέναντι στους πολίτες, σωστή εικόνα. Μαθαίνουν να αποδίδουν συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς, να χρησιμοποιούν λέξεις - «κλειδιά». «Μας έχουν βοηθήσει σημαντικά όσον αφορά το πώς πρέπει να λειτουργούμε και να αποφεύγουμε αψιμαχίες», αναφέρουν.

   «Κύρια όπλα μας είναι η ευγένεια και ο διάλογος. Θέλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας και να πάμε στα σπίτια μας. Η ψυχολογία του κόσμου όμως στην εποχή της κρίσης είναι αρνητική, κυρίως απέναντι σε κάποιον που διενεργεί έλεγχο, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ανάλογα περιστατικά. Εχει τύχει να βρεθώ απέναντι σε ομάδα τεσσάρων πέντε ατόμων που είχαν... ανάγκη για καβγά», συμπληρώνει ο κ. Πλαστήρας.

    Θεωρεί υψηλό το πρόστιμο των 48 ευρώ, 96 ευρώ και 240 ευρώ, αν καταλήξει στα δικαστήρια, ωστόσο τονίζει ότι ο ελεγκτής δεν έχει λόγο στις αποφάσεις για το ύψος των προστίμων. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα πρόστιμα είναι υψηλά, ώστε να λειτουργούν αποτρεπτικά για τους επιβάτες.

    Για τις καταγγελίες για επιθέσεις ελεγκτών προς επιβάτες απαντά με μια ρητορική ερώτηση: «Γιατί στα καλά καθούμενα να επιτεθώ φραστικά ή σωματικά σε κάποιον επιβάτη; Δυστυχώς, αν κάποιος ελεγκτής εξαναγκαστεί να αντιδράσει, συμβαίνει συνήθως μετά από πρόκληση. Εμείς εξαντλούμε κάθε μέσο, ώστε να μη φτάσει η κατάσταση στα άκρα. Οταν όμως φτάσει σε επίπεδο άσκησης σωματικής βίας από επιβάτη, πρέπει να προστατεύσουμε τον εαυτό μας. Εδώ κι ένα χρόνο έχω αρχίσει μαθήματα αυτοάμυνας. Ελπίζω να μη μου χρειαστούν!».

«Το εισιτήριο του ΟΑΣΘ είναι το αντίτιμο για τη μεταφορά. Δε νοείται να μην το πληρώνει κάποιος. Όπως αγοράζει το ψωμί από το φούρνο και το πληρώνει, έτσι είναι υποχρεωμένος να χτυπήσει το εισιτήριό του για να απολαμβάνει τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ», καταλήγει ο κ. Πλαστήρας.

Πηγή: agelioforos.gr(με μικρή τροποποίηση)

   Ελπίζω να μάθατε πολλά από αυτό το ωραίο και εκτεταμένο αφιέρωμα στην ζωή των ελεγκτών, να αποτελέσει μια αφορμή για σκέψη και περισυλλογή και ίσως να σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου